Поглед напред, поглед назад и поглед към една книжка.

Чувствам се толкова гузно, че не съм писал от толкова време... а човек никога не трябва да се чувства гузно. Защото когато сме гузни, значи правим (или в случая - не правим) нещо неправилно, против нас. И тогава ни съди най-справедливият и в същото време най-жесток съд - собствената ни съвест. А откакто започнах да работя съвестта ми е доста объркана. От една страна е чиста - най-после си намерих така дълго чаканата хубава работа... а от друга страна - не. Защото оттогава не съм си писал в блога и още повече - ПОЧТИ НЕ СЪМ ЧЕЛ КНИГИ. Толкова гузен не съм бил от преди десет години когато си давах паричките от закуска за да играя Counter Strike с бандата... Дори вече оправданието "Нямам време" ми звучи нереално. Защото макар свободното време наистина да стана ужасно малко, вече е време да се приоритизира.. да се приоритизира по най-оптималния начин. Писането ме прави щастлив, а четенето е нещо повече от щастие.. четенето е любимото ми хоби, четенето ме допълва, четенето ме гради като личност и книгите са част от живота ми.


Но 'дет се вика - времената се менят, а с тях и блога. Не, не основно. Но смятам да го разширя с още две мои страсти - историята и пътуванията. От доста време вече книгите, които чета, са с малка или голяма историческа насоченост. А покрай работата ми пътувам постоянно и досега съм посетил и заснел доста исторически обекти в пазарджишкия район или места, които по някакъв начин са докоснати до българската история. А, да - заснел. Ще има и доста снимки. Всъщност, вече ИМА доста снимки и доста разказчета, чакащи да бъдат написани. Имам и доста бъдещи идеи, коя от коя по-различни: обиколка по старите сгради в Пазарджик (защото страшно много ме вдъхновяват!), посещение на още действащият манастир край с. Баткун, пътувания до Панагюрище, Поибрене и още, още, още! Имам идея дори да снимам близки и познати, използвайки instagram, защото след подходяща обработка ми харесва начинът, по който се запечатват емоциите... Време за всичко :-) А междувременно - бих се радвал на хората с гугъл акаунти да ме последват, добавил съм също опциите +1 и следене по имейл. Отворен съм и за всякакви критики и впечатления и като цяло подкрепа - във всякаква форма. Съвсем скоро ще създам и фейсбук страница към блога, защото забелязвам, че така нещата най-лесно се приемат и се правят по-лесно достъпни. Защото без аудитория няма прогрес.



Стара часовникова кула в Пазарджик до сегашната сграда на EVN.


* * *

А сега и за обещаната книжка:


Всъщност "книжка" е точната дума - 30 страници, 15 града, като по-голямата част е запълнена със снимков материал. Става въпрос за българското архитектурно наследство и по-специално за градовете в България, в които все още са запазени образци на възрожденската архитектура.. Да - става въпрос за онези къщи с каменен първи етаж, еркерно-издаден втори, с широки салони и големи чардаци! Из България има все още толкова много пръснати такива къщи и е редно да им се отдава по-голямо внимание от това, просто да бъдат подминавани като обикновени постройки. Защото трябва да имаме предвид, че те все още са тук, седейки си на едно и също място от 17/18в. насам... Към всеки град има кратка история и описание на характерните архитектурни особености на конкретния географски район, в който се намира селището. Хартията е гланцирана и луксозна, снимките са с прекрасни цветове (направо те пренасят там) и има легенда с обяснение към всяка.    

Автор на книгата е известният арх. Стефан Стамов, носител на държавните награди "Златен орден на труда" и "Заслужил архитект" и реализирани над 50 проекта, свързани с консервация и реставрация на български паметници на културата. Малко повече информация за него и негови книги можете да намерите тук - Кой е Стефан Стамов?


Книгата си закупих от една книжарница в Копривщица, при едно семейно пътуване през есента (широка скоба - всъщност един от първите бъдещи постове ще е точно за това пътуване). Струваше 6лв и тук, предполагам, пошла мисъл би се прокраднала в главите на някои от вас: "6лв за 30 страници?!" - приоритети, драги, приоритети!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...