Любими цитати от разказите за Шерлок Холмс

Някои от любимите ми цитати, от любимият писател, на любимият ми литературен герой. От малък съм израстнал с творчеството на Артър Конан Дойл, като първото негово нещо, което прочетох, беше "Изгубеният свят". Истински шедьовър сред приключенските романи. Дори с някои фантастични елементи. Всъщност, не знам дали са фантастични, когато са научно-обосновани. А от разказите за Шерлок Холмс се появи интереса ми към викторианска Англия. Архитектура, мебели, занаяти... всичко. Дори необяснимият копнеж към живота от тази епоха... Просто Конан Дойл описва невероятно детайлно и увлекателно всички места от Лондон и провинцията, на които се появяват нашите герои. Имена на улици, магазини, имения, графства и т.н...




др. Уотсън: 
"Нищо не ми доставяше такова удоволствие, както възможността да наблюдавам Холмс и да се възхищавам на неговите бързи изводи, винаги основани на логиката..."
Пъстрата лента



"Аз чета само криминалната хроника и скръбните вести. Те са най-поучителни" 
Благородният ерген



"Моя стара максима е, че като изключиш невъзможното, онова, което остава, е истината, колкото и невероятна да изглежда"
Бериловата диадема



"Моля да не споменавате името ми във връзка със случая, тъй като желая да ме свързват само с престъпления, чието разкриване представлява известна трудност. Да вървим, Уотсън!"
Картонената кутия



 "Никога не гадая. Противен ми е този отвратителен навик, той вреди на способността да се мисли логично"
Баскервилското куче



 "Ти също виждаш, но не умееш да забелязваш. Разликата между едното и другото е ясна"
Скандал в Бохемия 


 "Започвам да си мисля, Уотсън, че правя голяма грешка, като давам такива разяснения за методите си. Както знаеш, "Omne ignotum pro magnifico" - или преведено на английски: "Всичко неизвестно се смята за възвишено". И ако продължавам да изпадам в откровения, има опасност скромната ми репутация да се провали"

 "Целият ми живот представлява непрестанно усилие да избягам от скучното, сиво ежедневие"
Клубът на червенокосите 



 Шерлок Холмс:
- Тогава отидохте до дома на свещеника, почакахте отвън известно време и накрая се върнахте във вилата си.
- Откъде знаете?
- Проследих ви.
- Не забелязах никого.
- Точно така става кога аз следя някого.
Дяволският крак



 "Изкуство заради самото изкуство, Уотсън"
Червеният кръг



 "Проявил си изключително постоянство в разследването си, Уотсън. В момента не мога да се сетя за нито една грешка, която да си пропуснал да направиш. В резултат на действията си успя да вдигнеш тревога навсякъде и все пак нищо да не откриеш"
Изчезването на лейди Франсис Карфакс 



 "Ако някога можете да отделите време - една-две години например, съветвам ви да проучите професор Мориарти"
Долината на страха



 "... финансовият свят може би ще открие, че господин Нийл Гибсън е научил нещичко в училището на скръбта, в което всички минаваме земните си уроци"
Загадката на моста Тор



   - Нали не си ранен, Уотсън?! За Бога, кажи ми, че не си ранен!
Струваше си да ме ранят, струваше си да получа безчет рани, за да разбера каква преданост и любов се криеха зад хладната маска. Бистрите му, безпощадни очи се замъглиха за миг и строгите му устни затрепериха. За пръв и единствен път зърнах не само великия ум, но и голямото сърце. Всичките години на скромна, но всеотдайна помощ достигнаха върха си в този миг на откровение..."
Тримата мъже с фамилия Гаридеб
 


 "Приветливостта на някои хора е по-смъртоносна и от изблиците на жестокост у приматите"
Знатният клиент



 И накрая, любимият ми цитат от всички, както и най-стария, който съм запомнил:

"Именно, драги Уотсън. Вашата мисъл, колкото и да е дълбока, и на мен ми мина през ум"

Sherlock Holmes

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...